Jak skonfigurować Google Analytics 4

Wyślij zgłoszenie
Wpisz do wyszukiwarki swoje pytanie lub krótki opis problemu
MENU
Dzięki statystykom Google możesz w bardziej precyzyjny sposób badać ruch na stronie Twojego sklepu. Aby dodać do sklepu kod Google Analytics, musisz najpierw skonfigurować Google Menadżer Tagów. Jeżeli GTM w Twoim sklepie jest już gotowy, przejdź do dalszej części instrukcji. 

Dodawanie Google Analytics

Aby rozpocząć, wejdź na stronę https://marketingplatform.google.com/about/analytics/, następnie kliknij w przycisk Get started Today i zaloguj się swoimi danymi do Google.

Jeśli po raz pierwszy dodajesz skrypt Google Analytics, musisz najpierw utworzyć konto. Podaj nazwę swojego konta, następnie określ region i strefę czasową. 



W następnym kroku określ rodzaj działalności, wielkość firmy oraz zestaw przetwarzanych danych w Google i kliknij Utwórz.



Przejdź do zakładki Strumienie danych, po czym kliknij w przycisk Sieć



Wybierz, czy adres Twojego sklepu zaczyna się od http:// czy https://, podaj adres domeny sklepu, oraz nazwę i kliknij w Utwórz strumień danych




Po stworzeniu strumienia danych skopiuj jego klucz i wstaw go do Google Menadżer tagów. 



Zaloguj się na stronie https://tagmanager.google.com/#/home, a następnie kliknij konto, którego klucz wleiłeś do sklepu w menu Narzędzia > Narzędzia webmastera > Google Menadżer tagów. Kliknij zakłedkę Tagi, a następnie utwórz nowy tag.

Przejdź do panelu administratora sklepu, a następnie wejdź w menu Konfiguracja > Integracje > Google, a następnie wklej kod w pole Dodaj identyfikator pomiaru by uaktywnić kod w sklepie.



Kliknij Zapisz, aby zapisać konfigurację. Pierwsze statystyki pomiaru zdarzeń z Twojego sklepu będą dostępne po 24 godzinach.Wszelkie szczegóły po stronie Google możesz sprawdzać w karcie Raporty