epaka.pl - Integracja Sklepu Internetowego z platformą wysyłkową Epaka
Rejestracja Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta w Epaka, przejdź na stronę Epaka , następnie wpisz swój e-mail i utwórz nowe hasło. Pamiętaj o wprowadzeniu hasła użytkownika API, będzie ono niezbędne podczas konfigurowania integracji po stronie sklepu.
Aby zakończyć rejestrację, kliknij w link aktywacyjny, który otrzymałeś w wiadomości e-mail, a następnie zaloguj się do panelu Epaka.pl w celu sprawdzenia i uzupełnienia dodatkowych danych.
Kliknij menu Moje konto, a następnie stwórz hasło do API. Hasło musi zawierać minimum 8 znaków, jedną wielką literę, jeden znak specjalny i jedną cyfrę Integrowanie ze sklepem
1. Utwórz nową formę wysyłki w menu Konfiguracja >Sprzedaż >Wysyłka, wprowadź nazwę modułu, a jako system zintegrowany wybierz Epaka i kliknij Zapisz.
2. Ponownie przejdź do edycji tworzonego modułu wysyłki. Wówczas zobaczysz dodatkowe opcje związane ściśle z Epaka.pl. Wybierz przewoźnika z Epaka.pl, na przykład DHL.
3. Kolejne pola wypełnij według własnych potrzeb. Włącz moduł wysyłki, ustaw zależność kosztów wysyłki od ceny zamówienia lub łącznej wagi.
4. Koniecznie uzupełnij tabelę kosztów wysyłki. Jest to bardzo ważna część konfiguracji, od której zależy widoczność modułu wysyłki w koszyku oraz koszt dostawy.
5. Zaznacz dostępne formy płatności dla konfigurowanej wysyłki i uzupełnij dane niezbędne do integracji z Epaka.pl, które wprowadziłeś podczas rejestracji w serwisie.
6. Kliknij Zapisz. Nowa forma dostawy będzie dostępna w koszyku podczas składania zamówienia.
Uwaga!
Jeżeli będziesz konfigurować kolejne formy wysyłki za pomocą kurierów z Epaka.pl, wystarczy wybrać jedynie innego kuriera z rozwijanej listy. Pozostałe dane takie jak numer telefonu, login i hasło do API są wspólne dla pozostałych form wysyłki poprzez epaka.pl.
Nadawanie przesyłki
1. Przejdź do edycji zamówienia złożonego przez klienta, a następnie przejdź na kartę Wysyłka i kliknij w przycisk Edytuj.
2. Kliknij w przycisk Utwórz zamówienie.
3. Uzupełnij formularz nadawania przesyłki w Epaka.pl. Jego wygląd oraz lista funkcji będzie się różnić w zależności od wybranego kuriera podczas składania zamówienia przez klienta. Na przykład DHL wymaga wprowadzenia takich godzin odbioru i dostarczenia paczki, jakie są dostępne w danym dniu i regionie. Możesz to łatwo sprawdzić za pomocą przycisku Dostępne godziny. Po jego kliknięciu odpowiednie godziny zostaną wstawione automatycznie.
4. Kliknij przycisk Sprawdź zamówienie, aby zweryfikować poprawność wypełnionych pól. Jeśli otrzymasz komunikat Status OK, kliknij w Wyślij zamówienie. Ta operacja utworzy zamówienie na Twoim koncie w Epaka.pl kurierskiej. W odpowiedzi otrzymasz informację o numerze nadania przesyłki, cenie oraz link do strony z płatnością elektroniczną w zależności od wybranego sposobu płatności.
Numer nadania Twojej przesyłki zostanie również automatycznie wstawiony w zamówieniu w karcie Wysyłka, zostanie również automatycznie zmieniona opcja Czy wysłano towar na Tak.
5. Kliknij w przycisk Wydrukuj etykiety, aby wydrukować etykiety na paczki dla danego zamówienia. Generowane wydruki będą zgodne z wymogami wybranej firmy kurierskiej, na przykład DHL.
W razie problemów z integracją Sklepu Internetowego z Epaka, napisz do nas. Zobacz również
|