epaka.pl - Integracja Sklepu Internetowego z platformą wysyłkową Epaka

MENU



epaka.pl - Integracja Sklepu Internetowego z Epaka


Polska Korporacja Wydawców i Dystrybutorów, właściciel marki Epaka.pl, to jeden z największych i najdłużej istniejący pośrednik usług kurierskich w Polsce. Możesz zintegrować Swój Sklep Internetowyepaka.pl i oferować wysyłkę sprzedanych towarów za jej pośrednictwem. Epaka.pl to platforma wysyłkowa umożliwiająca nadawanie paczek międzynarodowych. Współpracuje z wieloma firmami kurierskimi, m.in. z InPost, Paczkomaty, UPS, DPD, Geis, FedEx, DHL, AmbroExpress, PaczkawRuchu, Żabka, ABC, itd.

Nie musisz podpisywać żadnych umów aby wysyłać za pośrednictwem tych firm kurierskich, w najlepszych cenach na rynku!




Dzięki współpracy naszej firmy z przedstawicielstwem Epaka, możesz otrzymać super ceny na wysyłki / dostawę produktów z Twojego Sklepu Internetowego.
Wystarczy, że zarejetrujesz się w serwisie Epaka za pośrednictwem tego specjalnego linku, a otrzymasz jeszcze lepszą ofertę cenową!





Rejestracja

Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta w Epaka, przejdź na stronę Epaka , następnie wpisz swój e-mail i utwórz nowe hasło.



Pamiętaj o wprowadzeniu hasła użytkownika API, będzie ono niezbędne podczas konfigurowania integracji po stronie sklepu.
Aby zakończyć rejestrację, kliknij w link aktywacyjny, który otrzymałeś w wiadomości e-mail, a następnie zaloguj się do panelu Epaka.pl w celu sprawdzenia i uzupełnienia dodatkowych danych.

Kliknij menu Moje konto, a następnie stwórz hasło do API. Hasło musi zawierać minimum 8 znaków, jedną wielką literę, jeden znak specjalny i jedną cyfrę 





Integrowanie ze sklepem

1. Utwórz nową formę wysyłki w menu Konfiguracja >Sprzedaż >Wysyłka, wprowadź nazwę modułu, a jako system zintegrowany wybierz Epaka i kliknij Zapisz.






2. Ponownie przejdź do edycji tworzonego modułu wysyłki. Wówczas zobaczysz dodatkowe opcje związane ściśle z Epaka.pl. Wybierz przewoźnika z Epaka.pl, na przykład DHL.






3. Kolejne pola wypełnij według własnych potrzeb. Włącz moduł wysyłki, ustaw zależność kosztów wysyłki od ceny zamówienia lub łącznej wagi.
4. Koniecznie uzupełnij tabelę kosztów wysyłki. Jest to bardzo ważna część konfiguracji, od której zależy widoczność modułu wysyłki w koszyku oraz koszt dostawy.





5. Zaznacz dostępne formy płatności dla konfigurowanej wysyłki i uzupełnij dane niezbędne do integracji z Epaka.pl, które wprowadziłeś podczas rejestracji w serwisie.
  • Numer telefonu nadawcy - Numer telefonu, który podałeś podczas rejestracji w serwisie
  • Kod paczkomatu nadawcy - kod paczkomatu, z którego wysyłasz paczkę, na przykład RWA952 dla miasta Rawicz. Pole to należy wypełnić tylko wówczas, gdy w Twoim sklepie ma być dostępna wysyłka poprzez paczkomaty.
  • Kod punktu Ruchu nadawcy - kod dla punktu ruchu, z którego nadajesz przesyłkę. Pole wypełnij tylko wówczas, gdy oferujesz dostawę poprzez punkt ruchu.
  • Login użytkownika - Adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji w serwisie
  • Hasło użytkownika do API - Twoje hasło API, które podałeś w polu Hasło API podczas edycji konta w Epaka.pl.
  • Numer konta dla kwoty pobrania - Wprowadź numer konta, który podałeś przy rejestracji. Jeżeli go nie podałeś, wprowadź numer z pola Twój indywidualny rachunek bankowy.
  • Długość paczki, szerokość paczki i wysokość paczki ustaw w zależności od gabarytów Twoich przesyłek.







6. Kliknij Zapisz. Nowa forma dostawy będzie dostępna w koszyku podczas składania zamówienia.
Uwaga!
Jeżeli będziesz konfigurować kolejne formy wysyłki za pomocą kurierów z Epaka.pl, wystarczy wybrać jedynie innego kuriera z rozwijanej listy. Pozostałe dane takie jak numer telefonu, login i hasło do API są wspólne dla pozostałych form wysyłki poprzez epaka.pl.

Nadawanie przesyłki

1. Przejdź do edycji zamówienia złożonego przez klienta, a następnie przejdź na kartę Wysyłka i kliknij w przycisk Edytuj.
2. Kliknij w przycisk Utwórz zamówienie.



3. Uzupełnij formularz nadawania przesyłki w Epaka.pl. Jego wygląd oraz lista funkcji będzie się różnić w zależności od wybranego kuriera podczas składania zamówienia przez klienta. Na przykład DHL wymaga wprowadzenia takich godzin odbioru i dostarczenia paczki, jakie są dostępne w danym dniu i regionie. Możesz to łatwo sprawdzić za pomocą przycisku Dostępne godziny. Po jego kliknięciu odpowiednie godziny zostaną wstawione automatycznie.



4. Kliknij przycisk Sprawdź zamówienie, aby zweryfikować poprawność wypełnionych pól. Jeśli otrzymasz komunikat Status OK, kliknij w Wyślij zamówienie. Ta operacja utworzy zamówienie na Twoim koncie w Epaka.pl kurierskiej. W odpowiedzi otrzymasz informację o numerze nadania przesyłki, cenie oraz link do strony z płatnością elektroniczną w zależności od wybranego sposobu płatności.






Numer nadania Twojej przesyłki zostanie również automatycznie wstawiony w zamówieniu w karcie Wysyłka, zostanie również automatycznie zmieniona opcja Czy wysłano towar na Tak.




5. Kliknij w przycisk Wydrukuj etykiety, aby wydrukować etykiety na paczki dla danego zamówienia. Generowane wydruki będą zgodne z wymogami wybranej firmy kurierskiej, na przykład DHL.



W razie problemów z integracją Sklepu Internetowego z Epaka, napisz do nas.

 




Zobacz również