Jak dodać link śledzenia przesyłek do sklepu internetowego?Firmy świadczące usługi wysyłkowe oferują swoim użytkownikom możliwość monitorowania przesyłek. Możesz uzupełnić moduły dostawy w swoim sklepie o linki śledzenia, dzięki którym będą oni wiedzieć, gdzie w danym momencie znajduje się zamówiony w sklepie towar. Link śledzenia znajdziesz na stronie operatora (Elektroniczny Nadawca Poczty Polskiej, Siódemka, UPS itp.) Odszukaj link śledzenia i wklej go w odpowiednie pole podczas edycji modułu wysyłki.
Uwaga!!! Gdy zmienisz status zamówienia, do klienta zostanie wysłany e-mail z odpowiednią informacją. Treść tej informacji możesz edytować w panelu administracyjnym sklepu (Wygląd i treść > Szablony e-maili). Chodzi tu o szablon o nazwie "Aktualizacja zamówienia".
Kliknij przy nim ikonę Edytuj w kolumnie "Akcja" i wstaw do treści e-maila
Gdy wyślesz towar, wprowadź w zamówieniu (na karcie Wysyłka) odpowiedni numer nadania.
Jeśli przesyłka zostanie nadana poprawnie, klient sklepu otrzyma w e-mailu odpowiednio spreparowany link do monitorowania przesyłki. W przeciwnym wypadku zamiast linku pojawi się komunikat "Niedostępny" lub odpowiednie jego tłumaczenie. Firma InPost (Paczkomaty24) nie udostępnia linku do śledzenia przesyłek. Zatem konfigurując w sklepie opcję wysyłki za pośrednictwem paczkomatów warto dodać do szablonu e-mail "Aktualizacja zamówienia" informację, że przesyłki obsługiwane przez InPost można monitorować na stronie http://paczkomaty.pl/pl/znajdz-paczke. Można też dodac w nim znacznik #NR_NADANIA#, który zostanie zamieniony automatycznie na numer nadania danej przesyłki. Tak więc, gdy klient Twojego sklepu wybierze opcję wysyłki "Paczkomaty24" i paczka zostanie nadana oraz zmieniony zostanie status zamówienia, to klient otrzyma numer nadania przesyłki i informację z linkiem do strony, na której będzie mógł sprawdzić, gdzie jego paczka obecnie się znajduje.
|