Integracja z systemem DPD

Wyślij zgłoszenie
Wpisz do wyszukiwarki swoje pytanie lub krótki opis problemu
MENU

DPD to jedna z najpopularniejszych firm świadczących usługi kurierskie. Integracja sklepu z systemem DPD umożliwia obecnie:

  • wygenerowanie listów przewozowych dla paczek lub przesyłek kopertowych;
  • nadanie kilku przesyłek jednocześnie (np. gdy towar do klienta musi być wysłany w kilku paczkach);
  • wydruk etykiet adresowych oraz protokołu odbioru dla zadeklarowanych wcześniej przesyłek;
  • wezwanie kuriera do odbioru nadanych paczek z poziomu panelu administracyjnego sklepu.


Jak zintegrować sklep z DPD?

1. Zarejestruj się na stronie DPD wypełniając formularz rejestracyjny ».

Po zarejestrowaniu się w serwisie i podpisaniu umowy trzeba się zgłosić do swojego opiekuna, który jest nadawany przy podpisaniu umowy, zgłaszając chęć współpracy za pomocą DPDservices, opiekun zgłasza to firmie DPD, która nadaje dane potrzebne do integracji sklepu internetowego z DPD ( czyli użytkownik - login, hasło, numer FID - numer identyfikacyjny nadawcy.

2. Z menu Konfiguracja >Sprzedaż wybierz pozycję Wysyłka i dodaj nowy moduł dostawy. Jeśli potrzebujesz wskazówek na temat tworzenia i podstawowej konfiguracji form dostawy, zapoznaj się z instrukcją Wysyłka ».

3. W nowym module wysyłki jako system zintegrowany wybierz "DPD".

4. Formę wysyłki za pośrednictwem DPD możesz powiązać z płatnością przy odbiorze oraz przedpłatą. Pamiętaj jednak, że za pośrednictwem modułu z wybraną płatnością przy odbiorze możesz nadawać jedynie paczki. DPD nie obsługuje kopert w tym trybie płatności.

5. Wprowadź dane następnie zapisz i otwórz ponownie edycje modułu i wpisz otrzymane od DPD (nazwę użytkownika, hasło oraz nr FID). Podaj również swój numer telefonu i adres e-mail.

6. Gdy klikniesz Zapisz, klienci Twojego sklepu będą mogli wybrać w koszyku dodaną właśnie formę dostawy za pośrednictwem firmy DPD.


Wysyłka zamówienia

Gdy klient Twojego sklepu wybierze w koszyku formę dostawy za pośrednictwem firmy DPD, na liście zamówień w panelu administracyjnym pojawi się stosowna informacja.

Nadania paczki możesz dokonać w zakładce Wysyłka.

Dostępne są tu następujące funkcje:

  • Nadanie paczek
    Po kliknięciu tego przycisku pojawia się formularz nadania przesyłek. Do jednego zamówienia można dodać więcej niż jedną paczkę (np. gdy towar nie mieści się w jednej paczce). Każda paczka musi mieć określoną wagę. Można także dodać opis zawartości, który będzie widoczny na etykietach i w protokole nadania. Pamiętaj także, iż przesyłka kopertowa może być nadana jedynie wtedy, gdy klient płaci za towar z góry. Maksymalna waga koperty to 0,5 kg.
  • Wydruk etykiet
    Wyświetla plik z etykietami adresowymi w postaci pliku PDF (format A4).
  • Wydruk protokołu
    Wyświetla protokół przekazania towaru w postaci pliku PDF (format A4).
  • Wezwanie kuriera
    Po kliknięciu tego przycisku pojawi się formularz, w którym musisz podać kurierowi informacje związane z nadaniem przesyłki.

Podczas wzywania kuriera pamiętaj o tym, że:

  • niekiedy, gdy kurier ma przyjechać po paczkę po godz. 16:00, trzeba wybrać dzień następny;
  • całkowita waga wszystkich paczek musi być sumą wszystkich paczek, jakie chcesz wysłać z jednym razem;
  • maksymalne wymiary dotyczą największej wysyłanej w danym momencie paczki (zależą od indywidualnych ustaleń z firmą DP.

UWAGA!
DPD posiada także dodatkową aplikację, do której loguje się na stronie https://webklient.dpd.com.pl/logout.do, której dane nie mają nic wspólnego z api DPDservices, z którym integrację posiada oprogramowanie sklepu sStore.
webklient (https://webklient.dpd.com.pl/logout.do) i DPDservices to dwa nie kompatybilne systemy i mają inne dane do logowania!

Jeżeli chcesz, aby Twój sklep internetowy automatycznie współpracował z DPD, to musisz mieć dane do DPDServices (https://dpdservices.dpd.com.pl). Dane do logowania się w DPDServices dostajesz od swojego opiekuna, czyli użytkownik - login, hasło, numer FID - numer identyfikacyjny nadawcy.