E-mail

Wyślij zgłoszenie
Wpisz do wyszukiwarki swoje pytanie lub krótki opis problemu
MENU

sklep internetowy

W tym miejscu należy skonfigurować pocztÄ™ e-mail sklepu, aby sklep internetowy mógÅ‚ wysyÅ‚ać wiadomoÅ›ci do Twoich klientów oraz do Ciebie, jako administratora e-sklepu.

Zalecane jest wysyÅ‚anie maili poprzez funkcjÄ™ SMTP, ponieważ wiadomoÅ›ci wysyÅ‚ane przez funkcjÄ™ mail w PHP może powodować, iż Twoje wiadomoÅ›ci bÄ™dÄ… trafiać bezpoÅ›rednio do folderu SPAM w skrzynkach Twoich klientów. Aby tego uniknąć, wysyÅ‚aj maile używajÄ…c SMTP. BÄ™dziesz mieć wtedy wiÄ™kszÄ… pewność, że wiadomoÅ›ci wysyÅ‚ane ze sklepu nie bÄ™dÄ… uznane za SPAM.


Zobacz film instruktażowy lub przeczytaj ten poradnik krok po kroku, zrób dokÅ‚adnie tak jak to pokazaliÅ›my poniżej.



WÅ›ród opcji dotyczÄ…cych konfiguracji poczty e-mail sklepu znajdujÄ… siÄ™ dwie bez wÄ…tpienia najważniejsze:

  • Adres e-mail
    GÅ‚ówny adres poczty sklepu. Z tego adresu klient otrzymuje wszelkie powiadomienia zwiÄ…zane z zamówieniami czy też zmianami dotyczÄ…cymi konta klienta. Również ten adres jest widoczny w wiadomoÅ›ciach wysyÅ‚anych np. za poÅ›rednictwem narzÄ™dzia "Mailing".


  • Adresy e-mail, na które majÄ… być wysÅ‚ane informacje o zamówieniach
    SÄ… to adresy, na które bÄ™dziesz otrzymywać informacje mailowe o zÅ‚ożonych w sklepie zamówieniach. Możesz tu podać np. adres e-mail stricte zwiÄ…zany z zamówieniami oraz adres pracownika odpowiedzialnego za ich realizacjÄ™.


Aby włączyć wysyłanie e-maili poprzez SMTP
Zanim rozpoczniesz konfigurację kont e-mail, zapoznaj się z przykładowymi konfiguracjami. Dane te są przykładowe i należy zastąpić je swoimi danymi.

wp.pl

onet.pl


interia.pl


o2.pl


Gmail.
W przypadku poczty Gmail nie ma możliwoÅ›ci skonfigurowania SMTP, gdyż poczta Gmail traktuje oprogramowanie sklepu jako mniej bezpiecznÄ… aplikacjÄ™ pocztowÄ…. W takim wypadku możesz jednak utworzyć pocztÄ™ w domenie sklepu i ustawić jej przekierowanie na pocztÄ™ Gmail.



1. Wybierz "Tak" w opcji "Wysyłanie maili przez serwer SMTP".


2.
Podaj nazwę serwera SMTP swojej poczty w opcji Serwer SMTP. Odpowiednią nazwę serwera znajdziesz na stronie pomocy swojego usługodawcy poczty e-mail. Jeżeli masz adres e-mail utworzony w domenie sklepu i chcesz użyć serwera SMTP tej poczty, odpowiednie informacje znajdziesz w Narzędzia >Twoja poczta - zarządzanie.


3.
Wpisz odpowiedni numer portu SMTP w opcji "Port":

  • 465 dla kont pocztowych używajÄ…cych protokoÅ‚u SSL (Poczta w domenie sklepu, Wirtualna Polska, Onet, Interia, Gmail itp.);
  • 587 dla kont pocztowych, które nie korzystajÄ… z SSL.


4.
Podaj login i hasÅ‚o do poczty e-mail, której serwera SMTP chcesz używać, w opcjach "Nazwa użytkownika" i "HasÅ‚o".


5.
Kliknij ikonkÄ™ "koperty" przy opcji "WyÅ›lij testowÄ… wiadomość ze sklepu". Jeżeli wyÅ›wietlony zostanie pozytywny komunikat, to znaczy, że prawidÅ‚owo podaÅ‚eÅ› wszystkie parametry. Od tej pory znacznie zmniejszy siÄ™ prawdopodobieÅ„stwo, iż maile wysyÅ‚ane przez sklep bÄ™dÄ… uważane za SPAM w skrzynkach pocztowych Twoich klientów.




Chcesz założyć pocztę e-mail w domenie swojego sklepu?

Jeżeli posiadasz sklep internetowy na abonament, adres e-mail możesz zaÅ‚ożyć w panelu klienta ebiznes. W tym celu przejdź do zakÅ‚adki "UsÅ‚ugi > Moje usÅ‚ugi > Zobacz szczegóÅ‚y > ZarzÄ…dzanie pocztÄ… e-mail > Konta email 



W sklepach z licencją własnościową trzeba wejść do usługi "Hosting / Serwer " i będąc w zarządzaniu usługą sklepu lub hostingu, ma się do dyspozycji zarządzanie kontami email.

Uwaga!!!
Konto e-mail najlepiej utworzyć, gdy sklep będzie już opłacony, ponieważ sklepy testowe działają na domenach roboczych i po opłaceniu sklepu domena zapewne się zmieni.


Zobacz też: